Rotterdam, 25 okt 2009

Voor het eerst naar Rotterdam gevlogen! Er stond een stevige zuidwesten wind, windkracht 5-6 aan de kust. Maar zowel op Eelde (runway 23) als Rotterdam (runway 24) in de baan, dus geen probleem. Alleen een beetje bumpy onder de 2000 voet. Tot Soesterberg op 3000 voet gevlogen, lekker rustige lucht, boven de schapewolkjes. Daarna moesten we naar beneden vanwege wolken op onze hoogte. Maar goed, onder TMA1 moeten we toch naar 1200 voet. Via een MIKE arrival, langs OSCAR en PAPA naar het vliegveld gevlogen. Met een gusty wind een zachte landing gemaakt op baan 24. Bij Victor 3 er af waar de Follow-me auto klaar stond, die ons naar Foxtrot bracht. Afhandeling via Avia Partner – de goedkoopste van de twee afhandelaars. Maar ja, toch nog 75 euro! Het landingsgeld op Rotterdam is overigens zeer acceptabel, voor Nederlandse begrippen: 21 euro.

Op de heenweg zijn we over Meppel, Veluwemeer, langs Walibi, over Amersfoort, tussen vliegveld Soesterberg en paleis Soestdijk in, over Utrecht en Gouda gevlogen.
De terugweg ging via de Loosdrechtse plassen, Ankeveense plassen, Pampus, Lelystad, Urk, Emmeloord, VZ (baken Victor-Zulu), overhead vliegveld Eelde op 3000 voet, en tenslotte een rondje over de binnenstad van Groningen.


Rotterdam skyline


Rotterdam skyline

Van links naar rechts: co-pilot Steven, Wilfred en Peter. Naast de Piper waarmee we naar Rotterdam vliegen.

Co-pilot Steven stuurt de Piper op 3000 voet richting Rotterdam

Mooi weer!

Bij meldpunt Papa, het vliegveld komt in zicht (rechts-voor)

Aankomst- en vertrekhal. Helaas stond onze vlucht niet op de borden vermeld…

Havengebouw en Tower

Bezoekje gebracht aan Vliegclub Rotterdam

Nogmaals havengebouw en tower

Na take-off van runway 24

Ankeveense plassen. Op de achtergrond is de zendmast bij Hilversum te zien

De Vecht, bij Weesp.

Urk

Groningen, Rivierenbuurt. Huis van Wilfred staat hier

Nog even een rondje over de Vismarkt en Grote Markt van Groningen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *