Landing met de Piper op Beek. Duurt 2:55 minuut, pas na circa 2 minuten komen de runway lights in zicht. Was redelijk bumpy in de wolken.
— filmpje stond nog op google video, bestaat dus niet meer helaas —
Landing met de Piper op Beek. Duurt 2:55 minuut, pas na circa 2 minuten komen de runway lights in zicht. Was redelijk bumpy in de wolken.
— filmpje stond nog op google video, bestaat dus niet meer helaas —
Vriend Bart naar Antwerpen gebracht, met het vliegtuig natuurlijk. Hij moest de volgende dag op het vliegtuig naar Uganda. Antwerpen heeft een leuk vliegveld, dicht bij de stad. Snelle afhandeling, behalve dan het tanken – de beste man was maar in z’n eentje en hij moest ook nog een VLM kist(Vlaamse Luchtvaart Maatschappij, vanaf deze week ook op Eelde te zien) tanken. We hebben een lekker biertje gedronken op de Grote Markt. Mooie stad, en lekker eten. Restaurant Neuze Neuze kan ik aanbevelen.
Deze zondag was een ideale dag om IFR(Instrument Flight Rules) te vliegen. Het was op de plaats van bestemming, vliegveld Beek/Maastricht, zwaar bewolkt en nevelig. De bewolking hing op circa 800ft. De nadering ging dus ook door de wolken en pas op het laatste moment kwamen de runway lights in zicht. Erg leerzaam dus voor een IFR approach. Het tweede leg naar Kassel was interessant omdat we boven een prachtig wolkenlandschap vlogen. Kassel zelf was niet IFR vandaag, de ILS stond uit. Reden leek te zijn dat het weer daar goed genoeg was voor VFR naderingen. Veld was overigens nog best lastig te vinden doordat het landschap licht heuvelachtig was. De baan was pas te zien toen we dicht bij het veld waren. De laatste leg naar Eelde ging op FL80. De ILS approach op baan 23 van Eelde was dan wel niet door de wolken, maar door het heiige weer en de laagstaande zon tegenover ons, was het toch interessante IFR nadering.
Zie ook bij Video voor de ILS landing op Beek.
Donderdag 14 september zijn Jeroen, Richard en ik naar Friedrichshafen (EDNY) gevlogen. Dat ligt aan de Bodensee. Tussenstops in Meinerzhagen (EDKZ) en Speyer (EDRY).
De volgende dag terug via Hassfurt-Schweinfurt (EDQT) en Paderborn (EDLP).
Vandaag vlogen Hoati Stavast en haar ouders mee. De vlucht ging over Waskemeer, Zevenhuizen, Marum, Lauwersoog, Groningen en Roden. De bedoeling was om de “Golf” mee te nemen omdat dat een hoogdekker is, maar die was niet beschikbaar wegens een storing aan de stoelleuning. Die stond in slaapstand – niet de juiste vlieghouding…
Gelukkig was er een reservering voor de Piper uitgevallen om 11 uur, dus konden we die meenemen. Het was prachtig rustig zomerweer met goed zicht.
Helaas vergeten foto’s te nemen, dus daarom is hier alleen een plaatje van de gevlogen route te zien (misschien later nog foto’s).